Regeling attenties bijzondere gebeurtenissen 2017

Geldend van 30-01-2018 t/m heden

Intitulé

Regeling attenties bijzondere gebeurtenissen 2017

Burgemeester en wethouders van de gemeente Mook en Middelaar

besluiten,

gelet op de instemming van de ondernemingsraad d.d. 12 juni 2017,

vast te stellen de Regeling attenties bijzondere gebeurtenissen 2017.

Artikel 1. Privéaangelegenheden

  • 1.

    Geboorte: cadeau ter waarde van € 25,--

  • 2.

    Huwelijk / geregistreerd partnerschap: cadeau ter waarde van € 100,--

  • 3.

    Huwelijksjubileum / jubileum / geregistreerd partnerschap:

    • 25 jaar : cadeau ter waarde van € 50,--

    • 40 en 50 jaar : cadeau ter waarde van € 50,--

  • 4.

    Ziekte: bij ziekenhuisopname en bij afwezigheid wegens ziekte van meer dan twee weken, indien daarna nog langere afwezigheid te verwachten is een attentie ter waarde van € 25,--.

  • 5.

    Overlijden: bloemstuk van € 50,-- en een overlijdensadvertentie

Bij de onder 1 t/m 4 genoemde gebeurtenissen wordt in het algemeen volstaan met een delegatie vanuit de directe werkomgeving van betrokkene.

Bij de onder 5 genoemde gebeurtenis zal in beginsel het voltallige college van burgemeester en wethouders de plechtigheid bijwonen en worden collega’s in de gelegenheid gesteld daarbij aanwezig te zijn.

Artikel 2. Afscheid en ambtsjubilea ambtenaren

  • 1.

    Afscheid wegens vrijwillig vertrek naar elders, bij een dienstverband:

    • tot 5 jaar: cadeau ter waarde van € 50,--

    • langer dan 5 jaar: cadeau ter waarde van € 100,--

Op verzoek van betrokkene kan intern een afscheidsreceptie worden georganiseerd ter waarde van € 100,--. Burgemeester en wethouders kunnen beslissen om betrokkene een officiële receptie aan te bieden wanneer daartoe aanleiding bestaat. Het betrokken afdelingshoofd of de gemeentesecretaris doen in voorkomende situaties een voorstel aan burgemeester en wethouders.

  • 2.

    12,5 jaar overheidsdienst: cadeau ter waarde van € 50,--

  • 3.

    25 jaar overheidsdienst: cadeau ter waarde van € 100,--

  • 4.

    40 jaar overheidsdienst: cadeau ter waarde van € 150,--

  • 5.

    Pensionering c.q. keuzepensioen, bij een diensttijd:

    • i.

      < 10 jaar: cadeau ter waarde van € 100,--

    • ii.

      > 10 jaar: cadeau ter waarde van € 150,--

Bij de onder 2:2 t/m 2:5 vermelde gebeurtenissen wordt de gelegenheid geboden tot het houden van een receptie. De kosten van de receptie komen ten laste van de gemeente.

De huldiging of het afscheid vindt plaats met betrokkene en, indien gewenst, zijn naaste familie (partner en eventuele kinderen met partners). In beginsel in de hal of de raadszaal van het gemeentehuis. De wijze waarop de huldiging of het afscheid wordt vormgegeven wordt bepaald in onderling overleg met betrokkene, afdelingshoofd en/of gemeentesecretaris.

Bij huldiging, receptie, afscheid, indien de partner aanwezig is: een boeket voor de partner ter waarde van € 15,-.

  • 6.

    Afscheid van externe medewerkers

Voor medewerkers die niet in loondienst zijn van de gemeente, maar gedurende langere tijd bij en/of voor de gemeente werkzaam zijn geweest, kan bij voorkomende ambtsjubilea, privéomstandigheden, afscheid e.d. worden gehandeld in de geest van deze regeling.

  • 7.

    Afscheid stagiaires

Stagiaires die een studieopdracht bij en/of voor de gemeente hebben afgerond of in het kader van hun opleiding werkervaring bij de gemeente hebben opgedaan (dus geen kortdurende oriënterings- of snuffelstages) krijgen bij hun afscheid een cadeaubon of attentie ter waarde van € 25,--.

Artikel 3. Afscheid bestuurders

  • 1.

    Raadsleden: een passend en voor de gemeente representatief cadeau ter waarde van € 75,--

  • 2.

    Wethouders: een passend en voor de gemeente representatief cadeau ter waarde van € 175,--.

Tevens wordt de mogelijkheid geboden voor een externe receptie waarbij de richtlijnen voor jubileumrecepties voor ambtenaren in principe worden gevolgd.

Artikel 4. Afscheid OR-leden

Cadeau ter waarde van € 50,-- .

Artikel 5. Slotbepaling

Deze regeling kan worden aangehaald als de “Regeling attenties bijzondere gebeurtenissen 2017” en treedt in werking met ingang van de dag volgend op die van haar bekendmaking. Per gelijke datum vervalt de “Regeling attenties bij bijzondere gebeurtenissen van personeel en leden van bestuursorganen” vastgesteld in 2003”.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van Burgemeester en wethouders d.d. 20 juni 2017.

De secretaris,

J.M.G. Smits – de Kinkelder ,

De burgemeester,

mr. drs. W. Gradisen